Träffa lärarna

Hej Joakim Nordin, fordonslärare på Motorsportgymnasiet.

Hur länge har du arbetat på Motorsportgymnasiet?

Sedan Oktober 2021.

Hur är det att arbeta på MSG?

Jag älskar att jobba på MSG. Det är roligt att se varje individ utvecklas under åren som går.

På vilket sätt tycker du att MSG skiljer sig från andra skolor?

Vi är en liten skola, så vi har en väldigt tät kontakt mellan pedagoger och elever, och det är roligt då vi blir som en stor familj

Vad är det bästa med skolan?

Det bästa med skolan är att det inte bara är jobb utan att det är även roligt att få komma hit och undervisa samt umgås med sina kollegor.

Varför ska man söka till Motorsportgymnasiet?

Jag tycker man ska söka till MSG för det är en skola med tät och bra kontakt mellan varandra. Eleverna får ta del utav mycket verkstadstid samt skruva med racingbilar.

Berätta lite om dig själv och dina fritidsintressen.

Mitt namn är Joakim Nordin och är 26 år gammal. Har tidigare arbetat som svetsare på Oles svets och sedan maskinoperatör på Axelent i Hillerstorp. Efter det började jag på Finnvedens bil och arbetade med Volvo samt Renault, både med service samt felsökningar. Idag är jag här på MSG som fordonslärare. Jag har en liten verkstad hemma där jag skruvar mycket med mina egna fordon, bl.a fyrhjuling och en amerikanare som jag är ett stort fan utav. Jag bor i en villa i Gnosjö med min son Liam samt min fru Johanna.

Hej Michael Larsson, fordonslärare på Motorsportgymnasiet.

Hur länge har du arbetat på Motorsportgymnasiet?

Sedan höstterminens start 2022.

Hur är det att arbeta på MSG?

Roligt! Med tanke på mitt intresse för motorsport.

På vilket sätt skiljer sig tycker du MSG från andra skolor?

Vi är en ganska liten skola, där eleverna har samma intresse och alla känner alla.

Vad är det bästa med skolan?

Att vi är flexibla och kan anpassa oss efter olika elevers intressen inom motorsport.

Har du deltagit i något speciellt projekt på skolan?

Vi arbetar med ett projekt, där åk 2 ska köra Race4fun endurance med 2 st 206 gti.

Berätta lite om dig själv och dina intressen.

Har arbetat som racingmekaniker internationellt i 17 år, och varit intresserad av motorsport hela livet. Fn tävlar jag i Enduro.