Skolan som sätter fart på drömmen!

Drömmer du om ett yrke inom fordonsbranschen och vill arbeta som bilmekaniker? Eller är din dröm att kunna arbeta som racingtekniker inom motorsport? Motorsportgymnasiet i Anderstorp är skolan för dig som har ett stort intresse för bilar, racing och fordonsteknik.

Med sitt unika läge i direkt anslutning till motorbanan Scandinavian Raceway har skolans samtliga lektionssalar en fantastisk utsikt över banans start och mål!

Vår historia

Motorsportgymnasiet startade till viss del redan 1997 vid Värmdö Tekniska Gymnasium i Stockholm, som en inriktning inom Fordonsprogrammet. År 2000 flyttades inriktningen ner till motorbanan i Mantorp och då blev Motorsportgymnasiet en skola på egna ben.

Sedan 2006 ligger Motorsportgymnasiet i depåhuset på Scandinavian Raceway i Anderstorp.

Vi är en del av Aprendere Skolor

Motorsportgymnasiet är en del av utbildningsföretaget Aprendere Skolor AB (publ.) som bedriver verksamhet inom grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola, anpassad gymnasieskola, resursskola samt vuxenutbildning.